20140907

20140907

2020年7月8日水曜日

Taylor -2 - TrainerRoad

2020/7/7
月曜日は休みにした。
火曜日は朝5時から室内トレーニングを行った。そもそも梅雨なので外に走りに行けるわけではない。
メインメニューは、いわゆる30-30インターバルで、315ワット30秒+レスト30秒を14回を1セットとして、これを3セット行う。
あまりケイデンスを上げないようにするという指示なので、95rpm程度に保つようにした。
今回は練習前にドリップコーヒーは飲まなかったので、最初は頭がスッキリしなかったが、脚自体はそこそこ調子がよく、心拍も上がりすぎず低すぎず、アップの時点で120bpmで、メニュー中は145bpmくらいの間に収まった。
負荷をかけている間は全てエアロポジションを維持した。
1セット目は精神的に辛かったが、むしろ後半になってくるにつれて集中力が増したような印象であった。3セット目は330ワットくらいは出せていたようである。
実は途中でタイヤがパンクして、レスト中に急いで空気を入れるという作業が入った。特にタイヤドライブのターボトレーナーのデメリットというものはあまり感じていない(スプリントでスリップしがちなのだが)が、空気圧管理をサボっているとパンクをたまにしてしまう。このあたりがダイレクトドライブのターボトレーナーのメリットなのかもしれない。

I closed on Monday.

I did indoor training from 5 am on Tuesday. In the first place, it's the rainy season so I can't go outside.

The main menu is so-called 30-30 intervals, and 315 watts 30 seconds + rest 30 seconds is set 14 times as one set, and this is done 3 sets.

Since it is an instruction not to raise the cadence too much, I kept it at about 95 rpm.

Since I didn't drink drip coffee before practice this time, my head didn't feel refreshed at first, but my legs were in good condition, my heart rate was not too high and it was not too low, and at the time of up, it was 120 bpm, It took about 145bpm.

The aero position was maintained during the entire load.

The first set was mentally tough, but it seemed that my concentration was increasing in the latter half. It seems that the third set could output about 330 watts.

Actually, the tire punctured on the way, and I had to work to quickly inject air into the rest. In particular, I don't really feel the disadvantages of tire-drive turbo trainers (though I tend to slip on sprints), but if air pressure control is skipped, I get a flat tire. This may be the merit of the direct drive turbo trainer.

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